Inhoud >

Charles de Moncy - 1Inhoudsopgave
Voorwoord – Henri Haarmans CPF en Jan Lelie CPF
Pagina indeling
Thijs Homan: Faciliteren: een kwestie van betekenisgeving –
Laura ten Ham CPF en Carolien de Monchy CPF : Wat betekent faciliteren? –

Ten geleide: 24 Omwegen om verder te gaan

RondeTafelGesprekken in Wageningen – Erik op ten Berg
Faciliteren met Dramatechnieken: Help, we worden commercieel! – Judith Budde
De facilitator als Sidekick – Mike Coumans
Processimulatie vooraf scheelt een hoop geld en doorlooptijd! – Henri Haarmans
Delen en verbinden: van veel tot één – Casper Hoenderdos
Vanuit verschillende perspectieven optimaal samenwerken – Margaret Jaspers
Inspelen op veranderingen – wat willen we meten en loslaten? – Simon Koolwijk CPF
Visieontwikkeling – Ruben van der Laan
De Kracht van Regieopstellingen – Jan Lelie CPF
Het voorkomen van een braindrain – Rick Lindeman
On the move: komen tot gemeenschappelijke gedragen visie, structuur en waarden – Wilma Lukassen
Faciliteren van openheid in een onveilig team: Doe niet wat de groep zelf kan doen – René Meijer
Met enthousiaste afstudeerbegeleiders stijgt de kwaliteit van afstudeerscripties – Carolien de Monchy
ICT ontwikkeling in een Roemeense regio: hoe zetten we niet alleen de grote lijnen uit, maar ook praktische stappen vooruit? – Charles de Monchy
New Product Development – Nel Mostert CPF
Participatief veranderen met het gehele systeem – Antonie van Nistelrooij en Rob de Wilde
De verkeersveiligheid in Nederland anders benaderen: een samenspel van betrokken partijen – Annet Noordik CPF en Jeroen Blijsie
Van een hoog ziekteverzuim naar betrokken medewerkers – Albert Postema
Ik zou willen dat ze het zelf konden zien… – Marc van Seters
Sail Experience: in korte tijd inzicht in de eigen drives, die van collega’s en het teamprofiel – Frans Trommelen
Mentaliteitsverandering in een gevestigde cultuur – Nathalie Vrancken
Accountability én ownership leiden tot effect en werkplezier – Willem de Wit
Serious games hebben serious facilitators nodig – Yuen Yen Tsai
We gaan over op drie serviceniveau’s! Maar hoe? – Laura Zschuschen CPF

Laura ten Ham: Wat betekent faciliteren in de praktijk? –
Jan Lelie en Henri Haarmans: Checklist: heb ik een (externe) facilitator nodig? –

Auteursnamen met links

Sponsoren
Maak kennis met IAF & CPF – waarborging van kwaliteit en competenties –Nel Mostert en Henri Haarmans
mind@work
2 Facilitate 4 best results
Neuland Nederland
Kontakt der Kontinenten
INFRAM
Gelling Publishing vergadercoaches.nl